www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

lørdag den 12. september 2009

Der gik I glip af en dejlig dag!


I, der ikke havde meldt til træningsdag med Annika Christiansen fra Kennel Flathounds, gik glip af en god dag med gode træningstips og ægte fynsk hygge.
Annika viste flere lydighedsøvelser, der skal hjælpe føreren med at få god kontakt med sin hvalp/hund, således at der er skabt god grobund for fremtidige arbejdsopgaver. Derudover viste Annika hvordan hun starter og senere udbygger sit "Område" søg samt sin måde at sende hunden på.
Det var tydeligt, at Annika er meget struktureret i sit træningsforløb med sine hunde, hvilket endnu en gang mindede mig om at jeg VIL skrive logbog over min træning med hundene, så jeg kan kigge mig selv efter i sømmene.
Vi afsluttede med en "Walkingup", hvilket for mig var noget anderledes eftersom Annika synes Walkingup kan starte med helt unge hunde (5 mdr.) og her venter vi til al´ basislydighed er stabilt. Det gav stof til eftertanke.
Dagen bød på tips fra Annika frem til frokost, derefter havde vi tid til selvtræning med hundene, jeg var hjemme og bytte Kate ud med Penny og fodre hunde og lige lufte.
Derefter havde Anette forberedt orienteringsløb med spørgsmål fra websiden "ubrugelig viden.dk" - Meget sjove spørgsmål. Og så var det aftensmad tid med lækker mad og masser af snak.
Billedet øverst; Annika og hendes unge Flat viste øvelser - her er det tips til healwork.

Jette Guul og Batmoors´ Chasing Pandora deltog i løjerne.

Det er da ægte kærlighed, Bernhard med Wanda

Hygge ved bålet sidst på eftermiddagen - vi venter på resultatet af vores
"orienteringsløb" hvor vi dystede på 10 spørgsmål om "ubrugelig viden". Det vidste
vores tem ikke noget om;-)
Aftensmaden gøres klar - det var rigtig lækker frokost og aftensmad
Efterhånden som jeg får billederne fra dagen i orden - lægges de ind på hjemmesiden under galleri.

Ingen kommentarer: