www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

mandag den 21. september 2009

Dagens træning

Noget af det nye for kate og Penny er at blive trænet sammen. Det går godt for Penny. Hun kan sagtens koble af mens jeg arbejder med Kate. Men Kate derimod synes det er svært ikke at blive meget misyúndelig og derfor skynde sig og komme hen til mig. Men idag vard er absolut fremgang.

Jeg startede med at træne Penny alene. Idag var øvelserne bygget op om side dirregeringer og derefter tilbagesending på nærsøg gennem terræn skifte. Tennisbolde var trykket laangt ned i højt græs og Penny måtte arbejde længe på søgefløjtet. Rigtig god træning.

Bagefter hentede vi Kate - Penny blev sat af og Kate og jeg trænede Healwork og derefter blev også Kate sat af, mens jeg lagde frit søg ud. Idag på en blanding af små dummyer og tennisbolde. Kate er stadig lidt for hurtig hen over søget, hvilket er årsagen til at jeg nu smider bolde istedet for dummyer. Det gik godt, Kate måtte arbejde længe på den sidste bold og blev sendt flere gange - rigtig god træning for hende - der skal simpelthen arbejdes med hjerne og næse for at få succes.
Jeg afsluttede med at kaste markeringer én til hver og begge hunde blev siddende og ventede.

Ingen kommentarer: