www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

torsdag den 22. januar 2009

Batmoors´ Chasing Kate

Det har været en skøn eftermiddag - først i selskab med Chuck og Maggis søn, Luke, der sammen med sin ejer trængte til en opstrammer. Og det gik fint, de så begge tilfredse og trætte ud da de forlod matriklen.

Bagefter var det lille Kates tur.
Efterhånden går Kate rigtig pænt rundt i sin snor. Hun smækker enden i jorden, så snart hun hører sitfløjten og vil gerne komme hjem når jeg kalder.
Idag gik vi marken rundt og jeg kastede en gang imellem hvalpedummyen ind på den anden side af hegnet. Og Kate - ja hun opdager ikke at vi træner terræn skifte, hun suser bare afsted og hjem igen.
Hun fjoller dog lidt med dummyen når hun kommer hjem, men det tager vi helt afslappet.
Vores kontakt er ved at være god. Hun sætter sig og kigger sådan lidt skråt, afventende på mig.

På søndag starter jeg hvalpetræning for Kates søskende og jeg glæder mig helt vildt til at se dem igen. Vi har kun fået positive tilbagemeldinger, men jeg vil nu gerne selv se efter om det går så godt som de siger!
De næste par uger bliver Kate prøveklud for hvalpetræningen.
Vi har jo allerede tunneler og vipper - jeg har slalompinde, men jeg har flere gange tænkt på at anskaffe hullahopringe - så vi kan træne " Get Ower" på et meget tidligt stadie.
Måske skulle jeg imorgen indkøbe hullahopringe - så Kate og jeg kan finde formen.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Bare lige en prøve, der går rygter ude i byen om at det er næsten umuligt at komme med kommentarer til mine indlæg.

Anonym sagde ...

Vi har hørt et rygte om at Iben ville producere en lille film, men kan ikke rigtig se noget link til filmen på hjemmesiden..... Er det mon en fejl....

Anonym sagde ...

Ang. hullahopringe er der sikkert mange der vil se filmklip. måske er Thomas ikke enig.
Håber vi ses til træning.

Unknown sagde ...

Som instruktør er jeg vel berettiget til at være den, der optager filmen!
Jeg vil forsøge mig.

Ja vi ses til træning -ø jagttræning starter først i februar - jeg sender en mail.